شناسهٔ خبر: 219345 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسات جداگانه ستاد بازآفرینی در شهرستان‌های شاهین‌دژ و میاندوآب

بابایی اقدم جلسات جداگانه ستاد بازآفرینی شهری در شهرستان‌های شاهین‌دژ و میاندوآب با هدف بررسی وضعیت محلات هدف، پیشرفت پروژه‌های در دست اجرا و رسیدگی به چالش‌های زیرساختی در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، جلسات جداگانه ستاد بازآفرینی شهری در شهرستان‌های شاهین‌دژ و میاندوآب با حضور فریدون بابایی‌اقدم، عضو هیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد. این نشست‌ها با هدف بررسی وضعیت محلات هدف، پیشرفت پروژه‌های در دست اجرا و رسیدگی به چالش‌های زیرساختی در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی انجام گرفت.

در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان شاهین‌دژ علاوه بر بررسی نیازهای این شهرستان، شهرداران محمودآباد و کشاورز نیز حضور یافتند و مسایل مرتبط با ایجاد پارک‌های محله‌ای، نوسازی بافت‌های فرسوده، تصویب محدوده‌های هدف بازآفرینی و درخواست‌های حمایتی لازم را مطرح کردند. بابایی‌اقدم همچنین از برخی پروژه‌ها و محلات این سه شهر بازدید میدانی به عمل آورد.

 در جلسه مستقل ستاد بازآفرینی شهرستان میاندوآب نیز وضعیت محلات دارای بافت فرسوده و حاشیه‌نشین این شهرستان و وضعیت یک محدوده ۳۰ خانواری که سال‌ها به دلیل قرارگیری در حریم رودخانه زرینه‌رود از دریافت خدمات شهری محروم مانده اند، به‌طور ویژه بررسی شد که طی هماهنگی تلفنی با استاندار و طرح موضوع در جلسه ستاد، مقرر شد این محدوده با توجه به اصلاح حریم رودخانه از محدوده ممنوعه خارج و به عنوان پهنه مسکونی تثبیت شود.

 بازدید از دیگر محلات بزرگ حاشیه‌نشین از جمله «بیست‌متری وحدت» و ارزیابی وضعیت مدارس شهرستان‌های شاهین‌دژ و میاندوآب از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

 این دو جلسه جداگانه با هدف تصمیم‌سازی دقیق، سرعت‌بخشی به پروژه‌های بازآفرینی و برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت زندگی در محلات کم‌برخوردار برگزار شد و جمع‌بندی نهایی برای پیگیری‌های آتی در جلسه ستاد بازآفرینی استان آذربایجان غربی ارائه خواهد شد.